آیا هرکسی می‌تواند پارچه اصل و باکیفیت  ترمه را از نمونه بی‌کیفیت آن تشخیص دهد؟ بله. با کمی دقت می‌توان از اصالت و کیفیت پارچه رومیزی ترمه خود، مطمئن شد.

برخی از این روش‌ها عبارتند از:

توجه به نام تولیدکننده: تولیدکنندگان معتبر معمولا نام برند و لوگوی خود را روی پارچه رومیزی ترمه حک می‌کنند. همچنین اگر از نمایندگی‌های تولیدکننده سرشناس خرید کنید، خیالتان کاملا راحت خواهد شد.

تراکم پارچه را بسنجید: تراکم بالا، یکی از نشانه‌های کیفیت خوب پارچه رومیزی ترمه است. قسمتی از آن را کمی از دو طرف بکشید. اگر پارچه دارای حالت کشی بود، یعنی تراکم پایینی دارد؛ در نتیجه کیفیت مناسبی ندارد.

وزن پارچه: سنگینیِ پارچه، نشاندهنده تراکم بالا و تاروپود ظریف آن است. بنابراین پارچه هر چه سبکتر، بی‌کیفیت‌تر.

عبور نور: اگر نور از تاروپود رد شود، به معنای آن است که پارچه رومیزی ترمه دارای تراکم پایین، تاروپود ضعیف و کیفیت اندکی است.

ضخامت: اگر پارچه رومیزی، ضخیم باشد به این معناست که دارای الیاف مرغوبتری است.

.

.

برای مشاهده انواع محصولات رومیزی تک،سرویس و رانر کلیک کنید

.

چگونگی شستشوی رومیزی ترمه

همانگونه که گفته شد در تولید این رومیزی ترمه از الیاف مرغوب، لطیف و حساس استفاده می‌شود. بنابراین باید در هنگام شستشوی آن نهایت دقت را بخرج دهید.
انجام کارهای زیر باعث می‌شوند تا رومیزی شما در مدت زمان کمی آسیب ببیند و قیمت رومیزی شما را پایین بیاورد:
استفاده مداوم از مواد شوینده شیمیایی
شستشو با لباسشویی و استفاده از دور تند
استفاده از آب داغ (اعم از شستشو با دست یا با ماشین)

توصیه می‌شود تا برای تمیز کردن ترمه، آن را به خشکشویی بدهید؛ آنها از مواد شوینده مناسب برای پارچه‌های مرغوب استفاده می‌کنند. همچنین از روش‌هایی برای شستشو استفاده می‌نمایند تا به بافت پارچه آسیبی وارد نشود.

 

معروفترین طرح‌ های ترمه

در تولید این پارچه رومیزی زیبا از نقوش و طرح‌های سنتی استفاده می‌شود؛ طرح‌هایی که بسیاری از آنها برگرفته از طبیعت یا سبک زندگی مردم بوده است. هرکدام از این طرح‌ها دارای داستان و فلسفه‌ای هستند.
معروفترین این نقوش عبارتند از:

  • گل شاه عباسی
  • بته جقه
  • بته بادامی
  • بته سروی
  • اژدری گلزار
  • شاخ گوزنی
  • امیری راه
  • راه (محرمات)

رومیزی ترمه و 19 مدل از محبوبترین طرح‌های سال 1400